Nästa sändning på mellanvåg från Radiomuseet blir samma helg som Gothenburg Classic Car Weekend, alltså den 30 och 31 maj. Frekvensen är som vanligt den klassiska Göteborgsfrekvensen 981 kHz på mellanvågsbandet. Man sänder med 10 W ERP från en 75 m ändmatad wire ca 20 meter upp på Lindholmen.
En rad nya program är på gång. Ett av dessa handlar om telefonens historia och i ett annat spelas 80-talsdisco. Man kommer också att sända inslag om Tekniskt Magasin med Erik Bergsten.
Källa: https://radiomuseet.se/


Glöm inte att ta med dig radioprylar till DX-Vännernas auktion på lördagskvällen! Allt som auktionen inbringar går tillbaka till hobbyn genom DX-Vännernas stöd till olika DX-projekt och aktiviteter!
Att lyssna på fjärrmottagare med hjälp av mobiltelefon eller läsplatta funkar allt bättre, men inte perfekt på alla enheter. Har du en Android-enhet och vill pröva en specialutvecklad klient så finns nu
Det har varit på gång i flera år, och sedan något år har det inte längre varit några unika program på frekvensen 198 kHz. Inslagen från parlamentet, cricket-referat och särskilda väderleksrapporter för sjöfarten har upphört. Det är numera helt och hållet ett relä av BBC Radio 4.
Nu kan du ladda ner Eter-Aktuellt nr 2-2026.